MIRROR#4
Video installation/ 6:34/ 2011
Exhibit:
個展『MIRROR』Pepper's Project Exhibition series "Three Different Texture"選出(Pepper's Gallery/銀座)
グループ展『ARTLABO X 2012』出展、最終展示審査進出(The Artcomplex Center of Tokyo/新宿)
グループ展『 J_ART_2nd』出展(WILLIAMSBURG ART & HISTORICAL CENTER/NY)
グループ展『ART STYLING with NOS 青山 6』選出(NOS 青山/青山)
グループ展『Holiday vol.6』出展(ギャラリーKINGYO/千駄木)
個展『MIRROR 曳野真帆 ビデオアート展』(ギャラリーカフェバー縁縁/麻布十番)
個展『MIRROR』Pepper's Project Exhibition series "Three Different Texture"選出(Pepper's Gallery/銀座)
グループ展『ARTLABO X 2012』出展、最終展示審査進出(The Artcomplex Center of Tokyo/新宿)
グループ展『 J_ART_2nd』出展(WILLIAMSBURG ART & HISTORICAL CENTER/NY)
グループ展『ART STYLING with NOS 青山 6』選出(NOS 青山/青山)
グループ展『Holiday vol.6』出展(ギャラリーKINGYO/千駄木)
個展『MIRROR 曳野真帆 ビデオアート展』(ギャラリーカフェバー縁縁/麻布十番)
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2007年から継続して制作している、ビデオインスタレーションシリーズ。
鏡に絵の具を塗り、手で水を含ませていく事で、その絵の具はしたたり、 にじみ、ゆらぎを生み出す。 鏡には、絵の具そのものがもつ美しさとともに、制作者、鑑賞者の感情のゆらめきが抽出化されていく。 色のにじみ、したたり、ゆらぎの中に、あなたは何をみるだろうか? 私はこの『MIRROR』シリーズで、新しい「絵画」の可能性を提示する。 絵の具や画面と向き合い、絵画を制作していく過程で、その瞬間瞬間にうまれる、緊張感、恍惚感、苦悩、、、 滞ることのない感情の起伏の、その狭間で、「絵画」は描かれていく。 その「絵画」の移ろいを映しだすのが、『MIRROR』であり、さらには、 キャンバスや時間軸を超えて、新しい「絵画」を形成していく。 「自分の絵の中にいる時、自分が何をしているか意識しません。いわば"なじんだ"状態になって、初めて自分が何をしていたかを知るのです。私は変更することやイメージを壊すことなどを恐れません。なぜなら絵はそれ自体の生命を持っているのですから。私はそれを全うさせてやろうとします。・・・」 ジャクソン・ポロック |
I present new possibilities of what a painting can be by the video installation series "MIRROR" from 2007.
I apply paint to the surface of a mirror and mix, drips, wobbles, and fluid. In mirror, it outcomes a eternal and frail beauty that paint have itself, and flow of emotion of me and viewers. What do you find out in your "mirror"? While process of a painter faces to his/her works and makes a painting, it has momentary ecstasy, strain, distress…wave of emotion never overdue. And the changing appear on the his/her canvas immediately. "MIRROR" reflects directly the changing and moreover it extend over the confines of the canvas frame and time axis. Jackson Pollock said: "When I am in a painting, I'm not aware of what I'm doing. It is only after a sort of 'get acquainted' period that I see what I have been about. I have no fears about making changes, destroying the image, etc, because the painting has a life of its own. I try to let it come through. It is only when I lose contact with the painting that the result is a mess. Otherwise there is pure harmony, an easy give and take, and the painting comes out well." |