無題
"Untitled"
Art Project at Cornish College of the Arts : Art Incubator Residency / 2020
Art Project at Cornish College of the Arts : Art Incubator Residency / 2020
Exhibit:
ART BEASTIES @ Cornish College of the Arts : Arts Incubator Residency January 20th – February 2nd, 2020 Public Viewing Dates: January 30th & February 1st at Alhadeff Studio (Seattle, WA) http://artbeasties.com/next-event-info/#no9 |
概要:
私は何もしないことにした。 グループワークやメンバーとのコミュニケーションは、(自分にとって)特別なものにならないよう、時に意識的に遮断する。 去年母が亡くなってから1人で考え込む時間が長かったので、毎日スタジオに来ることが、正直に言って、ひどく苦痛に感じることもあった。 何が「正しい」のかを考えていた。 逆にいえば、全てが間違っていることについて、考えていた。 それは時として取り返しがつかない。 人は失敗を恐れる。アーティストも同じだ。 作品を作る時、展覧会を開く時、コンセプトを説明する時、それが「正しく」伝わるかどうか。 自分への信頼が失われないかどうか。 表現となる全てのことは、必ず何かを選び取り、何かを捨てることである。 それがどんなに善意に満ちていても、多くの人から賛同を得られても、しかし結局は限定的で、どこかで常に間違っている。 それぞれがもつ死生観に絶対的な「正しさ」は存在せず、それはとても身近な人、例えば家族であっても「正しさ」を共有することはできないようだ。 「正しさ」を選び取ることへの強い罪悪感を、今は捨てることをしない。 私にとって芸術は、真実への探究は、絶対的な「正しさ」だったが、一方で絶対的に間違っているのだ。 それは時として取り返しがつかない。 ___________ I’ve decided not to do anything. As for group work and communication with other members, I intentionally disconnected at times to avoid having it turn into something that would (to me) be special or particular. Since my mother passed away last year I had a long time to ponder things by myself, and it sometimes felt painful, to be honest, to come to my studio every day. I’ve thought about what is “correct”. To put it the other way around, I’ve thought about how everything is wrong. The effects are at times irreparable. People are afraid of failure. Artists are no different. When making artwork, holding exhibitions, explaining concepts, will their own message be conveyed “correctly”? And will they manage not to lose faith in themselves? Creating artwork, making verbal statements, making expressions of things—all necessarily involve picking and choosing: keeping some things, discarding others. No matter how filled with good intentions the process might be, no matter how it might connect with other people, it will ultimately be extremely limited in extent, always wrong at some level. There is no such thing as absolute “correctness” in our respective views on life and death, for example, and “correctness” cannot be shared even with very close friends or family members. Speaking as an individual person rather than as an artist, I am currently unable to rid myself of the strong sense of guilt I feel at the picking and choosing of “correctness”. The effects are at times irreparable. photo by Tokio Kuniyoshi
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